Bu Blogda Ara

4 Aralık 2010 Cumartesi

Üçüncü Paludaryum Denemesi...

Tekrar Merhabalar..
Üçüncü paludaryum denememde 80 Litrelik Kapaklı bir akvaryumun içinde bir oluşum olsun istedim. Aslında bu deneme; bir geçiş aşaması idi benim için. Estetik ve görsellik açısından ne bana, ne ev halkına ve misafirlerime ne de izleyen kişilere pek bir katkısı olmadı.


Ancak el becerisi ve bazı tekniklerin pekiştirilmesi açısından bana oldukça katkısı oldu. Buyrun detaylara....



Öncelikle farklı işlerde kullandığım, elimde kalmış PS ve XPS parçalarını kullanarak iskeleti oluşturdum. PS ve XPS'leri birbirlerine yapıştırırken anti-bakteriyel silikon kullandım. Gri renkli derz (fuga) dolgusuna siyah toz boya karıştırıp dolgusunu hallettim. Şekil verirken havya ve maket bıçağı kullandım.

 Sol köşedeki boşluğa motordan gelen suyun birikip şelale olarak akacağı bir kap koyacağız. Bu kabın altında bir delik açıp motordan gelen hotrumu takacağız biriken su otomatik olarak şelale yolundan aşağıda akacak..

 ışıklandırma olarak 1 adet led ampül (24 adet led) ve Philips 3 x 18 watt daylight


 Bu paludaryumda 1 adet betta beslemiştim.ve kendisi hayatından çok memnundu. Ancak bu paludaryuma bir kaç günlüğüne misafir olarak gelen su kaplumbağası ile pek anlaşamadılar. Bu anlaşmazlığı su kaplumbağası kazandı :(


Acaba olur mu ? diye bahçedeki asmadan aldığım bir çeliği görsellik olması için paludaryuma gelişi güzel olarak eklemiştim. Kendisi köklendi, yaprak çıkardı bunlarda yetmedi meyve verdi ancak meyveleri gelişim gösterip büyümediler. Bu paludaryumun son halini gösteren bir resim daha ekleyip bir sonraki denememe geçeçeğiz. Görüşmek ümidiyle....


2 yorum:

  1. bence fikir iyi , zaten en güzeli deneye deneye bulmak daha keyifli.
    yapım aşamasındaki 3. resim uzakdoğu harabelerini andırıyor bu fikri biraz daha geliştirirseniz güzel olacağına eminim. kolay gelsin

    YanıtlaSil