Bu Blogda Ara

8 Aralık 2010 Çarşamba

Beşinci paludaryum denemesi

Beşinci ve şimdilik son paludarium denemem. Belki ileride ev sahibi olursam büyük bir tane paludarium çalışmasına girebilirim ama kirada iken bozması ve tekrar kurması zor oluyor. Bu yüzden bu şimdilik son paludaryumum....

Bu denemem de yine üstü açık bir sistem oldu. Yan yana iki tane birisi diğerine göre hacimce biraz daha büyük....


Her zaman olduğu gibi xps (sıkıştırılmış sert köpük) malzemerli kat kat kesip tutkal ile yapıştırarak platformları oluşturdum. Fuga marka derz dolgusu ve kuru toz boya renkleri karıştırarak 4 farklı renk elde ettim. Suyu biraz fazla katarak boya formu, az katarak dolgu ve kaplama formu olarak kullandım derz malzemeyi.....








Derz kaplamalar ve boyaların kuruması oda şartlarında 1 gün sürüyor. Büyük olan bölümde suyun şelale bölümüne pompalanmasını sağlayacak powerhead / kafa motorunu yine xps ten yapıp tabana silikonla yapıştırdığım bir havuzun içine koymayı planladım. Bu havuz aynı zamanda su üstünde kalacak kısım içinde iyi bir ayaklık vazifesi gördü.




Ana tanktan gelen suyun yine ana tanka dönüş yaptığı son noktalarda bulunan javamoss lar gerçekten süper filtre görevi gördüler. 





Bu paludaryumun kayıt altına alınmış son fotoğrafıda aşağıda...

9 yorum:

  1. ustam, midye kabukları ve derz kullarak çikletler için in yapmak istiyorun, ne dersin?

    YanıtlaSil
  2. Hocam saygılar.. Midye kabukları zamanla suda çözünerek kalsiyum karbonat oluşumuna sebeb olacaklar. Bu da suyun ph'ının düşmesine neden olacak. (Ortam asitik olacağından) . Diğer bir yandan derz malzeme suya bir salınım yapmaycak, ancak ph'ı bir miktar yükseltecektir. (Tecrübeyle sabittir) Öyle tahmin ediyorumki sende çok ciddi bir ph salınımına sebep olmaycak bu karışım chiclidlerin için güzel yuvalar olacaklardır. yavrularından bende isterim. Bol sulu günler değerli arkadaşım...

    YanıtlaSil
  3. Baha çok güzel olmuş bu
    eline sağlık

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler İsmet... Sanada yapalım bir tane istersen...

    YanıtlaSil
  5. Sn. Bahadır Gülbakanverdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Benim de çiçek yetiştirmeye büyük ilgim var. Ev de çok sayı da benzer denemelerim var. Ancak benim denemelerim daha çok ev ortamın da mümkün olan en basit uygulamalarla en iyi çiçeklerin yetiştirilmesi üzerine. Evde mini sera kurmayı planlıyorum aynı sizin yaptığınıza benzer.
    Size bazı sorularım var
    1- Cam kalınlığı ne olmalı
    2- Camı nasıl birleştiriyoruz
    3- Hangi bitkileri neden seçtiniz
    4- Bitkilerde çürüme oluyor mu,
    5- Su kalitesi nasıl olmalı
    6- Sıcaklık kaç derece olmalı nasıl sağlıyorsunuz
    7- Bitki beslemeyi nasıl yapıyorsunuz
    8- Bulunduğunuz odanın havalandırmasını nasıl yapıyorsunuz ev için de nem yapıyor mu?
    Teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
  6. Bahadır bey 2 aydır değişik bir paludaryum hiç denenmemiş yöntemle yapmaya çalışıyorum fikrinizi almak isterim. Eczanelerden bir çok köpük kutu temin ettim.Boyutları epey büyük kalınlığı 7 cm var 2kutuya önce püskürtme köpüklerle kaya şekli verdim sonra 14cm uzunluğuna 50 lik pimaşla birbirine geçiş yaptım yine silikon püskürtme köpükle pimaşa güzel bir mağara görünümü verdim.bu kutuların ön tarafını kesip iç kısmından 2 adet cam kestirip önce silikon sonra püskürtme köpükle güzelce sağlama aldım enson fuga 2900 ve renklendirici ile sıvadım Benim sorum şu aceba dayanıklı olurmu bir sıkıntı olurmu görünüm olarak çok güzel oldu çok değişik oldu ben daha şelale ve bitki alanları duvar görünümü yapacağım fikrinizi almak isterim teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Sn Sumru (Hanım) ;
    Elimden geldiğince sorularınızı cevaplayayım;
    1- Cam kalınlığı ne olmalı
    1C - Havuz kısmının litresi ile alakalı olup acizane tavsiyem 100 litreye kadar 6mm, 100-200 litre arası 8 mm olur ama 10 mm kesinlikle garanti olur.

    2- Camı nasıl birleştiriyoruz
    2C- Antibakteriel silikon ile birleştiriyoruz ama ben bu işi işinin ehli bir camcıya yaptırmayı tavsi ediyorum.

    3- Hangi bitkileri neden seçtiniz
    3C- 2 kriterim var. Birincisi nemli hatta ıslak ortamlrda yaşayabilen yarı sucul birkiler, diğeri ise hatibatatlarında minimum ışık ile hayatını devam ettiren bitkileri tercih ediyorum.
    4- Bitkilerde çürüme oluyor mu,
    4C - Çok nadiren.

    5- Su kalitesi nasıl olmalı
    5C - Kalite derken tam olarak neyi kastettiğinizi anlayamadım. Ama suyun sertlik derecesi ise ; O da sucul kısımda yaşayacak olan sucul canlıların isteklerine göre değiştirilmelidir.

    6- Sıcaklık kaç derece olmalı nasıl sağlıyorsunuz
    6C - Karasal alanda sıcaklık genelde 22 - 26 arası oda şartlarına göre değişiyor. Sucul alanda ise termostatlı bir ısıtıcı (akvaryumcuların hepsinden temin edilebilir) ile ortamdaki balıkların isteklerine göre sıcaklık ayarlaması yapıyorum.

    7- Bitki beslemeyi nasıl yapıyorsunuz
    7C - Çok özel bir besleme yöntemi yok. Yılda 3 - 4 kez sıvı gübre takviyesi bir kez de toprak takviyesi yapıyorum. (Toprak olarak kestane Torfu kullanıyorum. Ya da ormanlık bölgelerden çam ağalarının diplerinden kendim toprak temin ediyorum)

    8- Bulunduğunuz odanın havalandırmasını nasıl yapıyorsunuz ev için de nem yapıyor mu?
    8C - Evet bir nemlenme ve hafif bir toprak kokusu oluyor. Zaten evde paludarium kurmanın en güzel tarfı bu koku :) bayılıyorum. Havalandırma İç işleri bakanı tarafından normal temizlik günleri yapılıyor..

    Teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.
    Yardımcı olabildiysem ne mutlu.

    YanıtlaSil
  8. Sayın Adsız ; (İsminizi bırakmamışsınız kusura bakmayın)

    Öncelikle suyun depolanacağı alanın 3 tarafı köpük strafor (anladığım kadarıyla xps) 1 tarafı cam ise; mutlaka sızdırma sorunu yaşarsınız. Bir zaman sonra strafor da deformeler olacak ezilme su ile temas eden yerlerde yumuşama olacak ve sızıntı kaçınılmaz olacaktır.
    Ama yanlış anladıysam su havuzunun her tarafı cam ise bir sorun olmaz.
    Bende şekillendirme yaparken 2900 kullanıyorum. Gayet iyi sonuç veriyor. Eczanelerden aldığınız köpük strafor mazlemenin nev'i nedir bilmiyorum ama bu konuda en güzeli (şahsi görüşümdür / göreceli olabilir) Yapı marketlerde tabaka olarak satılan XPS'lerdir. Fiyatlarıda oldukça uygundur.
    Çalışmalarınız da başarılar dilerim. Bitmiş halinin resimlerini görmek isteriz.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Bahadır bey:) konu açılalı bayağı oldu kusura bakmayın.Benimde bir sorum olacak.Ben strafordan şelale yaptım.Şelaleyi fuga 2900 ile kaplasam sızdırma olur mu ya da fuga suyu emip sızdırma yapar mı

    YanıtlaSil